dimarts, 6 de novembre del 2012

2-11-12 Plaça del Rei

És el pont de Tot Sants, però també és el primer divendres sense pluja després d'haver-ne tingut tres de seguits ben xops. 
També són vacances al país veí i això ha fet que tinguéssim a la Sylvie i a la Veronica  per aquí (elles són de Pau, del grup de Las Espartenhas) i han vingut com a músics convidades.


El primer que arriba a la plaça és l'Ermes. Jo i les dues noies bearneses arribem un pèl tard ja que elles m'han portat a conèixer una botiga de fruits secs espectacular de Barcelona on es pot comprar a granel i a bon preus. I això ens ha entretingut una mica, ja que la Sylvie ha hagut de fer molta cua (la Vero i jo hem aprofitat per tocar una mica al carrer). Després ha arribat en Rafèu despentinat per culpa del Bicing (i  des d'aleshores es posa gomina presumida i jo vaig amb crosses que així no em despentino).

Ajudem a muntar escenari, fem les proves de so, decidim repertori i com organitzar el concert a cinc. Demanem sopar en aquell lloc tant bo de la plaça Sant Jaume (i això que l'Ermes em dóna un cop de mà a insinuar-me al Marcel Marimon que ens fa de tècnic de so desprevingut de que érem tanta colla).

La Bet i la Coral fan un taller de Borrèies fantàstic. La plaça es va omplint. Fins i tot hi ha unes dones de Pau que estaven també per Barcelona i conegudes de la Sylvie i la Veronica. El concert va ràpid per por de no podrer-ho fer tot. Les noies ens fan una part del seu repertori i acabem cojuntament fent, entre d'altres, un Qüand jo èri filha a maridèr espectacular. A mig concert conec a un blega a punt d'agafar l'avió de tornada que em comenta que toca el pifre i que té pilot d'informació.



Acabem fent un "after" ( i sí, i com ho carai ho diem això en català? Els occitans tampoc ho tenen resolt amb això del bou...), en el qual jo m'aparto un moment per a fer un blues trist amb en Yebeh sobre las comidas fallecidas que m'agraeix amb unes carícies que no per ser canines deixaven de ser carinyoses i agraïdes. M'encanta!

Cap a fer un beure, i ben coix cap a buscar el bus de nit, que ja m'atrapareu!